اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استاندار سمنان:

بانک‌ها اموال تملیکی کارخانه‌داران را بفروشند

استاندار سمنان گفت: بانک‌ها نسبت به فروش اموال تملیک شده کارخانه‌داران اقدام کنند.

بانک‌ها اموال تملیکی کارخانه‌داران را بفروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی در بخش تسویه اوراق عملکرد مطلوبی را در فاصله برگزاری دو جلسه شورای برنامه‌ریزی استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: باید در پرداخت مطالبات شهرداری تلاش بیشتری شود تا شهرداری‌ها با وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی خدمات شهری مطلوبی را ارائه دهند.

استاندار سمنان اضافه کرد: جذب اعتبارات استانی رشد داشته است و باید تلاش شود تا متناسب با میزان جذب تخصیص جذب صورت گیرد.

آشناگر با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان برای جذب بیشتر اعتبارات ملی بهره گرفته شود، گفت: فرمانداران در جهت رفع مقاومت‌های اجتماعی پروژه‌های عمرانی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تأمین آب شرب شهرها مسأله‌ای ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در شهرستان شاهرود، فرماندار و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا تخصیص آب به مناطق بالادست انجام شود.

استاندار سمنان افزود: از توان سپاه و بسیج برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استفاده شود؛ در توانمندسازی محله‌ها پروژه‌های اجتماعی مدنظر قرار گیرد.

آشناگر بیان کرد: برای تخصیص اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا شاهد تحول در شهرها باشیم.

وی گفت: امور آب در راستای جذب بخش خصوصی برای اجرای پروژه سد فینسک تلاش کند.

استاندار سمنان اضافه کرد: در خصوص مقوله انسداد موانع بی‌سوادی نباید اجازه دهیم هیچ کودک کاری از تحصیل محروم بماند؛ آموزش و پرورش و دستگاه‌های نظارتی تلاش کند تا پوشش کامل تحصیلی برای کودکان کار صورت گیرد.

آشناگر اضافه کرد: آموزش و پرورش نسبت تغییر کاربری و واگذاری مدارس تخریبی که موقعیت مناسبی دارند، تلاش کند تا با هزینه فروش آن‌ها، مدارس در نواحی که نیاز به مراکز آموزشی دارند، احداث شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها نسبت به فروش اموال تملیک شده کارخانه‌داران اقدام کنند و سپس نسبت به پرداخت مابقی اموال آنها اقدام کنند تا از تضییع حقوق آنها جلوگیری شود.

ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه گفت:‌وضع تخصیص اعتبارات در حوزه آب منطقه‌ای سمنان رو به بهبود است.

وی تصریح کرد: سهم شرکت آب منطقه‌ای سمنان در سال 96 از محل اعتبارات طرح‌های متمرکز ملی، دو هزار و 800 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان کرد: سهم این شرکت در اعتبارات طرح‌های متمرکز ملی در سال 97 به 42 هزار میلیون ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول